Науково-методична діяльність

   
Методична проблема,
над якою працює вчитель:

    Активізація пізнавальної діяльності та творчих можливостей учнів шляхом використання інноваційних технологій на уроках зарубіжної літератури та російської мови
  
Проблема школи:

     Створення комфортних умов для самореалізації особистості шляхом впровадження інноваційних технологій

Етапи роботи над проблемою:

І етап. Діагностичний
 (2015-2016 н.р.)
1. Виявлення науково-методичної проблеми, обґрунтування її актуальності для педагогічного процесу.
2. Складання плану роботи над методичною проблемою на п'ять років.
3. Вивчення науково-методичної літератури з проблеми.
4. Оформлення довідково-інформаційних матеріалів з визначеної проблеми, створення банку даних.
5. Ознайомлення з досвідом роботи вчителів району, області, країни з даної проблеми

ІІ етап. Практичнодіяльнісний
(2016-2017 н.р., 2017-2018 н.р.)
1. Проходження курсової підготовки при Кіровоградському ОІППО ім. В.О.Сухомлинського.
2. Організація самоосвітньої роботи.
3. Участь у різних формах методичної роботи.
4. Осмислення напрацювань практичного досвіду, проведення відкритих уроків, позакласних заходів, виявлення загальних тенденцій, особливостей, позитивних сторін і недоліків, характерних для практики.

ІІІ етап. Коригуючий
(2018-2019 н.р.)
1. Аналіз напрацьованого практичного досвіду з проблеми.
2. Система моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів.
3. Моніторинг участі та результативності учнів у олімпіадах, конкурсах.
4. Роль творчої діяльності вчителя і учнів у підвищенні ефективності навчально-виховного процесу в школі.
5. Публікація власних розробок у фахових журналах, участь у конкурсах, семінарах, конференціях.

ІV етап. Підсумковий
(2019-2020 н.р.)
1. «Психологія творчості». Підведення підсумків роботи вчителя з реалізації проблеми.
2. Районний семінар учителів зарубіжної літератури та російської мови.
3. Творчий звіт.
4. Випуск методичної збірки з досвіду роботи над проблемою.

Курси підвищення кваліфікації вчителя

№ п/п

Назва курсів

Дата
курсів

Проблема курсів

1.



2.






Курси вчителів світової літератури та російської мови

Курси вчителів української мови та літератури

14.03.-
25.03.
2011р.

10.05.-
20.05.

2011р.


Герменевтичні та інноваційні принципи вивчення художнього твору

Організація роботи з обдарованими учнями


3.



Курси вчителів, які викладають українську мову та літературу, зарубіжну літературу та російську мову


06.06.-
24.06.

2016р.





Участь у методичній роботі

1.    РМО та районні семінари вчителів світової літератури та російської мови.
2.     Районна творча група вчителів світової літератури при Тимошенко В.М. з проблеми «Аналіз художнього тексту».
3.     Районна школа творчого словесника (вчителів зарубіжної та української літератур) при Величко С.М.
4.     ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу, педагогічні ради, семінари-практикуми та ін.
5.     Конкурси вчителів світової літератури в журналі «Зарубіжна література в школах України», обласні конкурси та конференції.
6.  Обласна творча група вчителів зарубіжної літератури при Гузь О.О.

п/п
Перелік тем, проведених майстер-класів, семінарів; «круглих столів» , виступів на педрадах, методоб’єднаннях, конференціях.

Де було проведено.
Рівень
(шкільний, районний, обласний) 
Дата
1.
Семінар вчителів зарубіжної літератури та учителів української мови та літератури


Районний
на базі
Полтавської
ЗШ І-ІІІ ст.
20.11.2007
2.

Виступи на засіданнях районної творчої групи вчителів світової літератури при Тимошенко В.М.
1.     Методи аналізу художнього твору в сучасному літературознавстві.
2.     Презентація конспекту уроку за оповіданням Анни Гавальди 235 кіло надії».

Районний



2008 р.

2013 р.
3.

Захист залікової роботи на конференції слухачів курсів вч. світової літератури: розробка уроку на тему «Життя – це гра?» ( за оповіданням Сергія Лук’яненка «Чужий біль»)

Обласний
25.03.2011
4.

Захист залікової роботи на конференції слухачів курсів вч. української мови та літератури: розробка уроку на тему
«Антін Лотоцький «Михайло-семиліток». Образ Михайлика та його брата Лихослава»

Обласний
20.05.2011
5.

Виступи на засіданнях педагогічних рад:
1.     Застосування новітніх технологій на уроках світової літератури
2.     Організація особистісно орієнтованого уроку світової літератури з вивчення ліричних творів
3.     Життєтворчість – основа навчально-виховного процесу
4.     Формування загальномовленнєвих умінь та навичок учнів засобами особистісно орієнтованого навчання
    
Шкільний

29.10.2010

28.12.2010



Листопад 2011р.
Грудень 2011р.
6.


Виступи на засіданнях РМО вчителів світової літератури й російської мови:
1.     Роль додаткового читання у формуванні читацької компетенції школярів.
2.     Основні положення технології «Нова освіта».
3.     Особливості викладання світової літератури в 2010-2011 н.р.
4.     Портфоліо ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу.
5.     Захист проекту «Краса чистих людських взаємин у світовій літературі».
6.     Презентація –звіт роботи за навчальний рік.
7.     Презентація календарно-тематичного планування уроків російської мови в 5, 6, 7 класах за новою програмою.

Районний


2009 р.


2009 р.

2010 р.

2011 р.

2013 р.


2013 р.
2014 р.

2013 р.,
2014 р., 2015 р.
7.

Виступи на семінарах вчителів світової літератури й російської мови:
1.     Використання елементів інтерактивних технологій на уроках світової літератури.
2.     Дослідження словесної картини твору через ключові слова (на прикладі оповідання Е.Хемінгуея «Старий і море»).
3.     Розвиток обдарованості в процесі науково-дослідницької діяльності.

Районний



2010 р.

2012 р.



2013 р.
8.


Виступи на засіданнях ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу в 2011-2012 н.р.:
1.Шкільна освіта в компетентнісному вимірі
2.Розвиток творчих здібностей учнів
на уроках, світової літератури засобами інноваційних технологій
3.Обдаровані діти: психологічні проблеми розвитку, навчання й виховання.
4.Компетентнісний підхід у навчанні школярів: суть, проблеми, перспективи
5.Герменевтичні та інноваційні принципи вивчення художнього твору
6.Створення та використання презентацій, як одного з видів проектних завдань.
7.Урок у системі освітньої діяльності. Наукові основи уроку в ЗШ
8.Щоб навчання було цікавим, ефективним, демократичним : використання нових методик вчителями суспільно-гуманітарного циклу.
9.«Поняття класичної й інноваційної методики, форми їхньої реалізації» (презентація)
10. Творчий звіт  про роботу над реалізацією обраної науково-методичної проблеми в 2011-2012 н.р.

Шкільний



10.09.2011

18.11.2011


18.11.2011


18.11.2011


12.03.2012

12.03.2012


12.03.2012


14.05.2012



14.05.2012



14.05.2012
9.


Виступи на засіданнях районної школи творчого словесника при 
Величко С.М.:
  1. Презентація уроку за повістю Р.Дала «Чарлі й шоколадна фабрика».
  2. Підготовка розробків уроків для випуску збірок творчої групи.





2013 р.

2014-2015р.р.
10.


Використання проектних технологій     на уроках зарубіжної літератури

Обласна науково-методична конференція з проблеми «Технологія фахової майстерності: інновації в сучасній освіті» (Х Хмурівські методичні читання»
2014 р.
11.
Семінар учителів світової літератури та російської мови з участю завідувача науково-методичної лабораторії гуманітарно-естетичних дисциплін КОІППО імені Василя Сухомлинського
Ревнивцевої О.В.
Районний
на базі
Полтавської
ЗШ І-ІІІ ст.
21.04.2015
   
     21 квітня 2015 р. на базі Полтавської ЗШ І-ІІІ ст. відбувся районний семінар учителів зарубіжної літератури та російської мови з проблеми: "Реалізація творчого потенціалу педагога в процесі впровадження креативної освіти для розвитку особистості учня". 
     У роботі семінару взяли участь Ревнивцева О.В., завідувач науково-методичної лабораторії гуманітарно-естетичних дисциплін КОІППО ім. В.О.Сухомлинського, Тацієнко С.І., методист РМК, учителі світової літератури та російської мови району.
     План проведення районного семінару вчителів світової літератури та російської мови: 
https://drive.google.com/file/d/0B0QjbVmBsJS3RjA5YUZkbUNTWGs/view?usp=sharing
Участь у педагогічних конкурсах

п/п

Назва конкурсу


Назва роботи
Дата
проведен-ня
Результат
1.
Учитель року
(категорія: завучи шкіл)
Районний етап
2004р.
ІІІ місце
2.


Сценарій позакласного заходу.

Журнал «Зарубіжна література в школах України»

2013 р.


Сертифікат
3.


Урок, яким я пишаюся.

Журнал «Зарубіжна література в школах України»

2014 р.

Сертифікат
4.


Виховуємо духовність.
Журнал «Зарубіжна література в школах України»
2015 р.
Сертифікат



Печатні роботи

п/п
Назва печатного матеріалу
Назва джерела, де був опублікований матеріал
Дата
публікації
1.





«Найголовніше – знати, чого ти в житті хочеш» (урок позакласного читання в 7кл. за оповіданням Анни Гавальди «35 кіло надії»)
Журнал «Зарубіжна література в школах України»
2014 р.
2.
Конспект уроку світової літератури на тему: «Чи є щастя в цьому домі?" (Урок позакласного читання в 6 кл. за оповіданням Рея Бредбері «Вельд»)

Збірка матеріалів з досвіду роботи районної школи творчого словесника  при Величко С.М.
2015 р.
3.
Конспект уроку української літератури на тему: «Антін Лотоцький «Михайло-семиліток». Образ Михайлика та його брата Лихослава. Роздуми про добро і зло»
Збірка матеріалів з досвіду роботи районної школи творчого словесника при Величко С.М.
2015 р.

Напрямки позаурочної діяльності


Напрямок
діяльності
Аспекти роботи
Результативність
Світова література та російська мова

Предметні тижні
Виховання в учнів інтересу до вивчення предметів
Світова література та російська мова

Гурткова робота
(драматичний)
Участь в районних конкурсах, святах
Світова та українська літератури
Участь у шкільних та районних олімпіадах, конкурсах
Призові місця
Світова та українська літератури

Участь у Всеукраїнських акціях (творчі роботи):
1. Історія міст і сіл.
2. Космічні фантазії.
3. Жити в злагоді з довкіллям.
Призові місця

Немає коментарів:

Дописати коментар

05 квітня 2017 року відбувся семінар-практикум  із теми «Особливості використання Інтернет-простору в роботі загальноосвітнього навчального ...